- ul. Królewska 55, 30-081 Kraków
Nasze przedszkole realizuje zadania wynikające z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego (Dz. U. nr 2 z 17 stycznia 2000 r. poz.18).
Wybierając programy pracy dydaktyczno-wychowawczej dla dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat (zerówka), braliśmy pod uwagę to, że każde z nich jest inne.
Dlatego spośród programów wybraliśmy te, które mają na celu indywidualne podejście nauczyciela do każdego dziecka. Dzięki nim nasi wychowankowie zdobędą nowe umiejętności, wiedzę, poszerzą własne zainteresowania, które zapewnią realizację zawartych w nich treści w możliwie atrakcyjny dla nich sposób.
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Stawiamy na rozwój dzieci w zakresie kompetencji społecznych. Poprzez szacunek dla odrębności każdego dziecka chcemy pamiętać o tym, że jest ono częścią grupy społecznej. Od rodziny, przez grupy żłobkowe, przedszkolne i szkolne, a potem te połączone pasjami. Chcemy, aby każde dziecko potrafiło odnajdywać się w grupach. Trening umiejętności społecznych, w formie zajęć grupowych uczy rozróżniania i akceptacji emocji, zawierania znajomości, słuchania z uwagą i odpowiadania na zadawane pytania.
KODOWANIE NA DYWANIE
W offlineowym programowaniu rozwijamy u dzieci logiczne myślenie, uczymy poprzez zabawę i doświadczenie. Kreatywne spędzanie czasu na dywanie to nie tylko świetna zabawa lalkami. W kodowaniu wykorzystujemy kubeczki, plansze, maty, rysunki i kostki. W ten sposób wplatamy elementy edukacji matematycznej, językowej, artystycznej a nawet ruchowej. Poprzez dopasowanie poziomu zabaw i gier do dzieci, mamy szansę obserwować rozwój umiejętności logicznego myślenia, koncentracji, a nawet kompetencji miękkich. A wszystko to podczas emocjonującej zabawy na dywanie.
PROGRAMOWANIE Z PHOTONEM
Photon jest najbardziej zaawansowanym technologicznie robotem edukacyjnym dostępnym na rynku.
Robot jest wyposażony w nowoczesną technologię, potrafi reagować na wiele bodźców zewnętrznych, a dzięki dedykowanej aplikacji, pomaga dzieciom rozwinąć wyobraźnię, umiejętności logicznego i analitycznego myślenia, oraz nauczy dzieci podstaw programowania. Photon pomaga w zdobyciu umiejętności radzenia sobie z emocjami, w tym z tymi trudnymi, podejmować decyzje oraz nawiązywać współpracę z otoczeniem.
Godziny otwarcia: przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-17:30.
Przyprowadzanie dzieci: ze względu na rozkład dnia w przedszkolu rodzice proszeni są o przyprowadzanie dzieci do godziny 8:55; ewentualne późniejsze przyprowadzenie dziecka prosimy zgłaszać przez aplikację, telefonicznie lub u wychowawcy grupy.
Odbieranie dzieci: osoby upoważnione do odbierania dziecka z przedszkola powinny zostać wpisane przez rodziców (prawnych opiekunów) na formularzu upoważnienia odbioru dziecka – osoba odbierająca dziecko musi posiadać przy sobie ważny dokument tożsamości.
Przerwa wakacyjna: przedszkole pracuje przez cały rok szkolny z wyjątkiem 2 tygodniowej przerwy wakacyjnej, kiedy prowadzone są prace remontowe. Przerwa ta nie jest co roku a informacja o ewentualnej przerwie przekazywana jest we wrześniu na początku roku przedszkolnego na zebraniu z rodzicami.
Dniami wolnymi są również wszystkie dni świąteczne ustawowo wolne od pracy.
Chore dzieci: dzieci, które są przeziębione, z gorączką, katarem, zmianami skórnymi, nie będą przyjmowane do przedszkola ze względu na możliwość zarażania innych dzieci; rodzice dzieci powracających do przedszkola po chorobach zakaźnych, proszeni są o przedstawienie aktualnego zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia dziecka i braku przeciwwskazań do uczęszczania do przedszkola.
Lekarstwa: do przedszkola mogą uczęszczać wyłącznie zdrowe dzieci, dlatego też nie ma możliwości podawania jakichkolwiek leków przez nauczycielki, nawet na wyraźne prośby rodziców.
Ubranie: dziecko powinno posiadać wygodne kapcie najlepiej zabezpieczające kostkę a podeszwa buta była biała lub jasna oraz ubranie nie krępujące jego ruchów; ubiór wierzchni powinien być dostosowany do warunków pogodowych danego dnia i pory roku.
Zabawki: prosimy o nieprzynoszenie przez dzieci żadnych zabawek do przedszkola-wyjątkiem jest dzień pluszowego misia o którym rodzice są informowani przez wychowawców
Drodzy rodzice! Prawidłowy rozwój Waszego dziecka to nasza wspólna troska, dlatego liczymy na zaangażowanie z Waszej strony w funkcjonowanie naszej placówki. Jeśli macie jakiekolwiek pytania dotyczące Waszego dziecka – nasi wychowawcy i specjaliści zawsze znajdą czas na rozmowę.
Rodzice dzieci zapisanych do przedszkola mogą uczestniczyć wraz z dzieckiem w tygodniowej nieodpłatnej adaptacji przedszkolnej na początku roku przedszkolnego.
Celem zajęć adaptacyjnych jest ułatwienie – zarówno dzieciom jak i rodzicom – przeżycia rozłąki oraz stopniowe przyzwyczajenie małych przedszkolaków do nowego miejsca. Podczas zajęć adaptacyjnych dzieci poznają nowe otoczenie, kolegów, koleżanki, z którymi będą spędzały czas na wspólnej zabawie oraz nauce. Poznają też oczywiście personel placówki. Zajęcia mają formę codziennych 1-godzinnych spotkań odbywających się przez kolejnych pięć dni w tygodniu. Każde dziecko bierze udział w aktywnościach tworzących ramy codziennego rytmu przedszkolnego.
W tygodniu rodzice zaproszeni są do wspólnej zabawy i pracy z dziećmi w miarę postępów dziecka zachęcamy rodziców, by elastycznie reagując na zachowania dzieci, uczestniczyli w zajęciach jako obserwatorzy. Jeżeli dziecko dobrze się bawi i widać, że czuje się bezpiecznie, rodzice mogą zostawić dziecko z wychowawcą i wyjść poza salę. Na początku każdego dnia pojawi się informacja, w jaki sposób tego dnia rodzice mogą uczestniczyć w zajęciach. Wychowawcy będą na bieżąco wspierać rodziców i dzieci.
Adaptacja dla dzieci dołączających do grup przedszkolnych w ciągu roku szkolnego
Dzieci, które dołączają do grup przedszkolnych w ciągu roku szkolnego mają możliwość uczestniczenia w adaptacji indywidualnie ustalanej z wychowawcą odpowiedniej grupy. Każdego dnia wychowawca ustala z rodzicem godziny, w których dziecko dołącza do grupy, z dnia na dzień wydłużając czas jego pobytu w grupie oraz skracając czas pobytu rodzica czy opiekuna w przedszkolu. Przyszły przedszkolak, mając wsparcie w rodzicu, wchodząc do grupy dzieci, które czują się już pewnie w przedszkolu, szybko przystosowuje się do życia przedszkolnego.
Adaptacja ta, trwająca tydzień, jest nieodpłatna.
Jak ułatwić dziecku adaptację przedszkolną?
Adaptacja przedszkolna jest skomplikowanym procesem, po końcu którego:
Aby adaptacja przedszkolna była dla dziecka jak najkrótsza i jak najmniej bolesna warto zadbać o to, aby dziecko posiadało już pewne kompetencje i doświadczenia, które mu ten proces adaptacji ułatwią.
Przykładów na to, że zarówno doświadczenia zdobyte przez dziecko jak i pewne umiejętności mogą pozytywnie wpłynąć na zaadoptowanie się dziecka w nowym miejscu można podawać więcej.
Dlatego, każdy rodzic planujący posłanie dziecka do żłobka czy przedszkola powinien jak najlepiej przygotować swoją pociechę (oraz siebie) na ten trudny moment.
Drodzy rodzice, obserwujcie uważnie swoje dzieci, pozwalajcie im na samodzielność (oczywiście w granicach ich możliwości wiekowej), zadbajcie o nowe doświadczenia, chwalcie za nowe osiągnięcia i rozwijajcie mowę Waszych dzieci, tak aby okres adaptacji był dla Was i dla Waszych dzieci kolejnym pozytywnym doświadczeniem a nie stresem.
Trening czystości – od czego zacząć?
Dobrym momentem na odzwyczajenie dziecka od korzystania z pampersów i naukę korzystania z nocniczka (lub toalety) jest wiek ok. 2 lat.
Dziecko w tym wieku jest na tyle świadome, że z chwilę zrobi kupkę lub siku (czasem jeszcze oczywiście te 2 rzeczy się mylą, dziecko mówi siku a robi kupkę…)
Często potrzebuje intymności i np.: robiąc kupę chowa się.
Jeśli zaobserwujemy, że dziecko robi kupę lub siku świadomie, to czas rozpocząć trening czystości.
Od czego zacząć?
Oczywiście każdą nową umiejętność należy doceniać (i chwalić malucha za każdy sukces) i utrwalać (przypominać).
Naturalnie „wpadki” będą się zdarzały, ale coraz rzadziej.
Przy rozpoczęciu treningu czystości wskazane jest również przetrenowanie z dzieckiem zdejmowania odzieży oraz zadbanie o wygodny strój do samodzielnego zdejmowania.
W sytuacjach domowych, kiedy możemy trenować samodzielność dziecka unikajmy trudnego do zdjęcia body, czy sukienek.
Wszyscy rodzice dzieci rozpoczynających przedszkole powinni pamiętać o przygotowaniu dla dziecka kilku niezbędnych rzeczy.
Wszystkie części wyprawki powinny być podpisane.